По повеќе од една и пол година од потпишувањето на договорот за подигање на кредит, Европската банка за обнова и развој (ЕБОР) ја објави поканата за претквалификација на градежните компании кои се заинтересирани да учествуваат во изградбата на втората фаза од пругата кон Бугарија. Најдоцна до 7 јули ќе треба да се достават неопходните понуди од заинтересирани домашни и странски субјекти, по што ќе следува тендерската постапка за изградба на пругата од кумановското село Бељаковце до Крива Паланка. Железничката делница од паневропскиот Коридот 8 е предвидено да се гради дури 40 месеци, сметано од почетокот на градежните работи на терен.
* Наместо пруга, земјен пат води кон Бугарија
Македонски железници – Инфраструктура денеска соопштија дека очекуваат трасата Бељаковце – Крива Паланка да почне да се гради пред крајот на 2016 година. Според нивните пресметки, првиот воз би започнал да сообраќа на новата пруга дури по 2020 година. Вицепремиерот и министер за финансии Зоран Ставрески во изјава дадена во декември 2014 година имаше поинакви планови за овој капитален проект. „Очекуваме врз основа на потпишувањето на договорот и направените подготвителни работи некаде после летото 2015 година, значи за осум до девет месеци да почне изградбата на втората фаза“, изјави тогаш министерот Зоран Ставрески.
Пругата Бељаковце – Крива Паланка се гради со години наназад низ празни ветувања. Идната железничка делница е со планирана должина од 34 километри, покрај неа ќе се издигнат две железнички станици во Кратово и Гиновци и три стојалишта во Шопско рударе, Крилатице и Псача. Главниот проект за пругата го работи фирмата „Обермаер“ од Австрија. Градежниот зафат предвидува изградба на 29 моста, 6 надвозника, 3 подвозника, 15 тунели, пристапни патишта и други инфраструктурни објекти. Реализацијата на пругата од Бељаковце до Крива Паланка ќе чини 145 милиони евра.
» Форумска дискусија за железничкиот Коридор 8
Бојан Блажевски
bojan.blazevski@build.com.mk